Reklamačný poriadok
REKLAMAČNÝ PORIADOK
obchodnej spoločnosti OK COMP s.r.o., Na Priekope 41, 01001 Žilina, IČO:36408379, IČ ĎPH: SK2020107683 /ďalej len „predávajúci“/
vypracovaný v súlade s ustanoveniami § 619 až § 627 Občianskeho zákonníka a zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa
Čl. I
Všeobecné ustanovenia
1. Tento reklamačný poriadok upravuje postup pri uplatňovaní reklamácie na tovary predávané predávajúcim v súlade s predmetom jeho činnosti. Je záväzný pre predávajúceho a kupujúceho ako zákazníka. Osobným prevzatím tovaru, resp. prevzatím zásielky zákazník (objednávateľ) súhlasí s reklamačným poriadkom a potvrdzuje, že bol s jeho obsahom oboznámený.
2. Na účely tohto reklamačného poriadku sa reklamáciou rozumie uplatnenie zodpovednosti za vady výrobku alebo služby a vybavením reklamácie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
Čl. II
Zodpovednosť za vady
1. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec pri prevzatí kupujúcim. Pri použitých veciach nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
2. Zákazník je povinný skontrolovať dodaný tovar pri jeho prevzatí a reklamovať zjavné vady.
3. Za zjavné vady sú považované vady zistiteľné pri preberaní tovaru, a to najmä:
a) množstevný a sortimentný rozdiel,
b) znehodnotenie tovaru (zdeformovaný obal, poškodený obal a pod.)
4. Zistené zjavné vady je zákazník povinný okamžite oznámiť:
a) Pri osobnom prevzatí v prevádzke predávajúcemu, ktorý zjedná nápravu formou výmeny tovaru alebo vrátením kúpnej ceny.
b) Pri zásielkovom obchode okamžite u prepravcu alebo do 24 hod. od prevzatia nahlásiť poškodenú zásielku na dispečing prepravcu (DPD
www.dpd.com/sk, 02 18373; UPS www.sps sro.sk, 02 16877)
Neskoršie reklamácie tohto typu nebude predávajúci akceptovať a takáto reklamácia je neoprávnená.
5. Predávajúci nezodpovedá za vady, ak:
a) zákazník spôsobil vadu tovaru sám,
b) vznikli v záručnej dobe v dôsledku bežného opotrebenia tovaru spôsobeného používaním, alebo poruchy, ktoré sú spôsobené nesprávnym či nadmerným používaním výrobku,
c) boli porušené ochranné plomby na tovare,
d) bolo odstránené, zničené alebo poškodené výrobné číslo tovaru,
e) boli vady spôsobené neodborným zásahom, inštaláciou, opravou kupujúcim alebo neoprávnenou osobou,
f) sa tovar reklamuje po uplynutí záručnej doby, alebo inej lehoty, v rámci ktorej si má tovar uchovať svoje špecifické vlastnosti,
g) vznikli v dôsledku živelnej katastrofy, nehody, požiarom, vodou, atmosférickým výbojom, elektrickým prepätím v sieti,
h) vznikla použitím neoriginálneho príslušenstva alebo neoriginálneho spotrebného materiálu,
i) v reklamovanej tlačovej kazete (toner, atrament) je menej ako dve tretiny objemu náplne,
j) vzniknú na tovare po uplynutí doby životnosti alebo inej podmienky životnosti (napr. počet výtlačkov),
k) sa reklamuje pokles kapacity batérií alebo akumulátorov, čo vyplýva z povahy veci a je ich všeobecne známa vlastnosť,
l) sú spôsobené softwarovou poruchou (použitie nekompatibilného software, zmazané súbory ..),
m) poruchu spôsobil škodlivý softvér (vírus, spyware, malware ...).
6. Kupujúci nie je oprávnený od predávajúceho požadovať spätné prijatie zakúpeného tovaru a vrátenie kúpnej ceny tovaru z dôvodu jeho nepotrebnosti.
7. Predávajúci nezodpovedá za škody spôsobené stratou dát vzniknutou poruchou zariadenia na ukladanie dát. Povinnosťou kupujúceho je zabezpečiť si pravidelnú zálohu dát.
8. V prípade reklamácie tovaru, ktorý obsahuje vstavaný pevný disk alebo iné zariadenie na ukladanie dát:
a) predajca nezodpovedá za stratu týchto dát počas reklamácie,
b) ak zákazník žiada pri odovzdaní tovaru na reklamáciu o zálohu dát v tomto zariadení, predávajúci sa zaväzuje dodržať mlčanlivosť a narábať s takýmito dátami tak, aby nedošlo k ich prezradeniu,
c) Služba zálohovania dát je vždy samostatne spoplatnená podľa aktuálneho cenníka služieb predávajúceho. Nezávisle na tom či bude reklamácia zariadenia oprávnená alebo neoprávnená.
d) ak to povaha poruchy na tovare vyžaduje, môže predávajúci alebo servisné stredisko výrobcu pevný disk (zariadenie na ukladanie dát) vo výrobku uviesť do stavu ako pri kúpe pôvodného nového tovaru.